Pages

Tuesday, November 24, 2015

Itinerary Turkey Trip 土耳其行程

好久没有用中文发文了,这一次想破例,挑战自己用双语写下我的土耳其游记!
可不可以条件放宽一下,说是双语,可是最主要还是使用中文来记录我12天的行程。
Bello, today I going to challenge myself by writing my Turkey travelogue in bilingual, Chinese and English. Well, I means, this is my blog so I set the rules to Chinese will be the main language in writing these blog posts.

对很多马来西亚华人来说,欧洲,日韩,或是马尔代夫等是你们这一生必去的地方。
对我来说,土耳其却是我此生一定要拜访的地方。
欧洲文明,中日韩历史,马尔代夫的蓝天白云对我来说并没有很大的吸引力。
我反而喜欢土耳其,这个横跨欧亚两块土地的国家,有西方的罗马时期历史,也有东方的伊斯兰教的神秘。真正让我着迷的是,在台湾电视综艺节目上让我一见钟情的蓝色清真寺。
所以说得肤浅点,蓝色清真寺才是让我爱上土耳其的地方。
I would say, Europe, Japan/Korea or Maldives are the most common dream destinations for most of the Malaysian Chinese. But for a weirdo like me, Turkey is the place I named it as No 1 must go country in my life. Turkey is an unique country, it is the only country that split between the Asia and Europe side, and it is the great successor of 7 great civilizations. 
Well, the real reason I fall in love with Turkey is Blue Mosque. 

为什么会开启这段旅程?
故事很长,原本约了朋友A去土耳其,但她被香格里拉迷惑了。所以,我便约了我的BFF陪我去一趟土耳其。认识了10-20多年,这是我们的第一个旅程,也让意识到我有多幸运,我最好的BFF也是我的最佳旅伴。
I feel thankful to have my BFF as my travel partners for this trip. They are wonderful friends, wonderful travel partners, and we were traveling to one of the most wonderful country in the world, I would say it is awesome.

好啦,废话不多。以下是我的行程安排:
So this is my travel itinerary:

Day 1: 
Reach Ataturk Airport at 2pm and head to Taksim by Havatas Shuttle Bus. 
搭了13个小时的飞机加上3小时的转机,终于于中午2点抵达Ataturk机场,乘搭Havatas机场巴士到Taksim。大声呼唤:Merhabak Turkiye!

Day 2: Fly to Fethiye from Sabiha Gocek Airport by Pegasus Airline. Visited Karakoy and Calis Beach
乘搭早上6点的飞机(飞马航空)到Fethiye的Dalaman机场。参观了曾经有1万个人(不是鬼)的鬼城和拥有最美丽的日落的Calis海边。

Day 3: Jeep Safari Tour
私人吉普车之旅,参观了土耳其最大的峡谷,Saklikent Gorge。

Day 4: Paragliding at Oludeniz and take a 4 hours bus ride to Pammukale
到死海参与滑翔伞,乘搭中午的巴士到Pamukkale

Day 5: Visit Cotton Castle and Hierapolis Ruins, Take a 10 hours night bus to Goreme
参观棉花堡(虽然被破坏了,但是还是很美的地方)和山上的古城遗迹(熊熊说这里的古迹保存到很好)。搭乘夜巴到Goreme。

Day 6: Red line tour and Turkish Night Show
私人红线团和报名参加晚上的土耳其之夜。

Day 7: Hot air balloon ride and Green Line Tour. Try the Turkish Bath at night.
热气球之旅和绿线团(超级推荐,must do in Goreme!),晚上去洗个舒服的土耳其浴

Day 8: Fly to Istanbul by Anadolu jet. Head over to Sultanahmet area.
离开地球上的月亮(Cappadocia),飞到Istanbul

Day 9: Visit Topkapi Palace, Basilica Cistern and Hagia Sophia
参观了旧皇宫,地下水宫和圣舒菲娅博物馆

Day 10: Visit Blue Mosque, Prince's Island
终于和我的爱人:蓝色清真寺见面了。过后便到王子岛一日游。

Day 11: Grand Bazaar, Spice Bazaar and Yeni Mosque
这天完全是血拼日,到大巴扎和香料巴扎去扫货,小女顺便参观了耶尼清真寺

Day 12: Back to Malaysia.
伤心的一天,离开我的土国。

Goreme,地球上最像月球的地方。
美景配上浪漫的热气球,一个字,赞!
Hot Air Balloon at Goreme is one of the most scenic view in this world. 
 山上俯瞰这个Fethiye港口的美景。
Panoramic Fethiye Marina view from peak point.
美到无法形容的景色
#nocaption #nofilter 
我的爱人:蓝色清真寺
My beloved Blue Mosque
 圣舒菲娅博物馆,曾经她是个教堂也是个回教堂。
Hagis Sophia, she was a church and mosque, now, a museum.





No comments: