Pages

Saturday, May 28, 2016

Istanbul:圣索菲亚大教堂Hagia Sophia , 蓝色清真寺Blue Mosque

从土耳其回来已经半年了,也花了几个月用文字记录了我在土耳其所看到的一切,每每记录一篇博文,每每看回照片,都好怀念那12天的奇妙旅程。
今天的这篇博文,是土耳其的完结篇,写的是土耳其最具代表性的两座建筑物:圣索菲亚大教堂和蓝色清真寺。
我想,用这两座宏伟的建筑物来结束土国游记系列更恰当不过了。
My Turkey trip ended 6 months ago, and I spent months to write down the reviews and what I seen during my 12 days trip. I miss my trip badly whenever I looked back the photos taken while choosing some of them to be uploaded here. 
This is the last post for my Turkey travelogue, so I going to end my travelogue with the TWO most wonderful historical sites and buildings in Turkey: Hagia Sophia and Blue Mosque. 

 Blue Mosque and Hagia Sophia
The most outstanding buildings in Istanbul

要我用一句话来形容圣索菲亚大教堂,我只能说:“外观上,她并不是最漂亮的;可是一旦走入她的内心,你会深深爱上她”
Mitty say:"You won't fall in love at first sight when you see Hagia Sophia, but once you appreciate her inner beauty, you can't stop yourself from loving her"

欣赏照片之前,就让我为这大教堂的历史背景做个简介吧!
1千5百多年前,拜占庭皇帝下令建造的大教堂,终于于537年完成建筑,成为了当时世上最大的教堂。之后,奥斯曼土耳其人于1453年征服当时的君士坦丁堡后,苏丹默罕默德二世将大教堂转变为清真寺。随着土耳其共和国的建立,国父Ataturk将此建筑物于1935年重新以博物院的身份与世人见面。
Hagia Sophia is a masterpiece of the Byzantine architecture. From the date of its construction in 537AD, it served as an Orthodox Cathedral. Then Hagia Sophia was converted into a mosque when Istanbul was conquered by the Turks. Although human portrail is strictly forbidden in Islam, the mosaic and frescoes were only painted over and thus preserved, thanks to the great tolerance of Sultan Mehmet II. St Sophia became a museum in 1935 with the order of Ataturk, founder of the modrn Turkish Republic.

入门票:40里拉(包括在土耳其博物院卡)
大家要注意哦,大教堂夏季和冬季的开馆时间不一样哦!
我们到访时是冬天,5点就关门了,4点是最后入馆参观时间。
Entrance fee was 40 Turkish Lira and it is included in the Museum Pass.
The opening hours of Hagia Sophia are different during the summer and winter season.
It closed at 5pm and 4pm was the last entrance during our visit in winter season.

GoMitty走向大教堂的二楼
阶梯好有古堡的感觉
Stairway to second floor of Hagia Sophia
GoMitty thought that she was walking in a castle
二楼俯瞰大教堂,很宏伟!
Overlook the hall from second floor, so grand!

让我赞叹不已的镶嵌画
庆幸这些镶嵌画被保存了下来。
Mosaics and frescoes that amazed me,
luckily they are well preserved.
这个角落让我有莫名的感动
我想这里是世上唯一一个融合两个宗教的历史遗迹了。
圆顶上有圣母和耶稣的壁画,柱子上有的是回教书法。
I feel so touched while I was standing at this corner.
I saw two peaceful religions that blend well into one at this place.
Jesus and Mother Mary frescoes at the dome,
Islamic calligraphy at the pillars.

So beautiful and peaceful.
许愿柱
Wishing column.

我的土耳其梦,始于蓝色清真寺,所以就让蓝色清真寺为我的土耳其游记画上句点吧!
我是出身于一个回教国家的女孩,我信奉的不是回教。
为什么我会对蓝色清真寺念念不忘?
答案我也说不清。也许前世的我,曾经在这个美丽的回教堂和上苍有无数次的对话吧!
My Turkish Dream begins with Blue Mosque, so I going to end my dream with Blue Mosque.
I don't know why I so in love with Blue Mosque, perhaps that was the place I sat at while praying to my God.

Sultanahmet Camii是她的本命,但大家都称之为蓝色清真寺,因为清真寺内部的墙体贴满了蓝色的瓷砖。
Sultanahmet Camii or better known as Blue Mosque, for the blue tiles adorning the wall of its interior.

如今蓝色清真寺还是个清真寺,所以非回教徒要注意的事项如下:
1)参观时间:早上8点至傍晚6点(每天五次的回教徒祈祷时间会对外关闭),所以要查看门口的公告牌哦!
2)进入参观时,记得穿长衣长裤(女生要包头,要美美的拍照就带自己的围巾,不然门口有免费围巾借),不能穿鞋子(门口有供应塑胶袋装鞋子)
蓝色清真寺可以免费参观。
Unlike Hagia Sophia that turns into a Museum, Blue Mosque is still a praying place for the Muslims, so there are several things that Non-Muslim should take note of:
1) The visiting hours:8am to 6pm(but it will closed for prayer times), so do check the notice board at the entrance before your visit.
2) To wear long sleeve and long pants during your visit(for ladies, you need to cover your hair; you can prepare your own shawl or borrow it from the counter at entrance site), shoes are prohibited.
No entrance fee is needed.

 蓝色清真寺的外部细节
Exterior of Blue Mosque
白天的蓝色清真寺
Blue Mosque at day time
夕阳下的蓝色清真寺
Blue Mosque during the sunset
 回教堂内部真的很蓝
Interior of Blue Mosque
Now you know, how the name comes from.
 Mitty也包围巾
站在整个在我梦里出现千百回的地方
Mitty in the mosque
当时的我静静的坐在角落
看着游客拍照,看着这位美丽的韩国导游姐姐做讲解,
看着当地人在那儿祈祷。
I sat quietly at the corner,
watching the tourists taking pictures, 
watching the tour guide giving explanation,
and watching the locals praying.

为了和蓝色清真寺融为一体
我也穿上了蓝色的上衣和长裤
此刻的蓝色一点都不忧郁
反而承载了我梦里的蓝色星月国度
I wish to become part of Blue Mosque
by wearing blue shirt and blue jeans.
Thanks Blue Mosque for giving me 
such a wonderful Turkish dream.

最后我相信大家可以在网路上找到许多文笔比我好很多的部落客,但谢谢你们还是很支持我,点入我的文章阅读我的游记。小妹感激不尽,所以如果你们对土耳其有什么疑问,或是想问我关于一些行程安排上的贴士,我一定会努力的为大家解答哦!
Last but not least, I am not a good blogger that able to blog with fancy words, but thanks to those who supporting me by reading every single blog posts on my Turkey trip. So, as return, if you have any doubts or need any tips for your Turkey trip planning, let GoMitty know, I will try my best to answer your doubts. Promise!!
这个爱献给我的土耳其,也献给正在阅读的你们
My love for Turkey
My love for you.

No comments: